Enkel felsökning

Innan du gör någon felanmälan se över vår driftinformation så att vi inte har en tillfällig driftstörning i just ditt område. Därefter är det viktigt att du kontrollerar så att felet inte ligger i din egen utrustning.

Starta om din utrustning, det vill säga mediaomvandlare, router, dator, TV-box, genom att dra ut alla strömkablar. Vänta i minst 10-15 minuter innan du kopplar in dem igen. Viktigt att kablarna blir korrekt anslutna och inte glappar.

Fungerar det fortfarande inte, gör en felanmälan på följande sätt:
1. Kontakta din tjänsteleverantör för både felsökning och felanmälan. Här hittar du kontaktuppgifter till samtliga tjänsteleverantörer.

2. Tjänsteleverantören felsöker och löser problemet tillsammans med dig över telefon.

3. Skulle tjänsteleverantören upptäcka okänd driftstörning hos Gironet så kommer tjänsteleverantören i sin tur att kontakta oss och göra en felanmälan.

4. Gironet felsöker och lämnar besked till tjänsteleverantören med felsökningsresultat.

5. Tjänsteleverantören återkommer sedan till dig med besked.